Saturday, February 1, 2014

Jalan-jalan cari makan..

Hari nie dah 1 February bersamaan hari raya kedua bagi mereka yang berbangsa cina. Aku rasa masih belum terlambat kot untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru Cina. hehehe.. Actualy aku memang ramai kawan-kawan yang berbangsa cina. Sejak aku sekolah dulu pun memang ramai ja kawan-kawan yang berbangsa cina. Bos-bos aku sebelum nie pun cina. Bagi aku itu semua tidak menjadi masalah sebab mereka baik dengan aku.

Tapi dalam entry nie bukan aku nak ulas sangat pasal tahun baru cina, tapi suasana pada hari ini. Semalam aku dah tensen dah mencari kedai makan sebab banyak sangat kedai tutup. Yang tue tak menjadi isu, tapi yang kedai-kedai orang melayu pun tutup nie, apa hal... Aku pun tak paham la. aduhh. Tak mengapalah, aku bagi peluang untuk diorang insaf untuk keesokkan harinya.

Esoknya (hari ini), aku jalan-jalan lagi mencari makan. Tutup jugak. Sampai Cheras aku jalan, dengan niat nak makan Nasi Ayam kampung Hassan. Itu pun tutup jugak. AKu kembali bingung. Bingung, bingung.

Tutup jugak kedai nie... AKu tertekan...

Nasib ada kedai yang berdekatan bukak..nasib-nasib..

P/S : Last-last mamak juga yang bukak. Mamak pun mamak la... Aku kelaparan..

No comments: