Thursday, February 27, 2014

Mood nak pindah rumah..

Ahad nie aku akan berpindah rumah. Tak sabar rasanya nk duduk rumah sendiri setelah bertahun duduk rumah sewa, kemudian duduk kuaters kerajaan kat Putrajaya. Boleh dikatakan satu peningkatan dalam kehidupan. Dah la rumah sekarang nie mahal nak mampus...

Sekarang, rumah aku dalam mood mengemas. Kotak merata-rata. Beg-beg suma dah stand by untuk di isi. Kain baju yang tak pakai suma dah masukkan dalam plastik sampah. Bukan nak buang, tapi untuk senang nak mengangkut nanti. Tiba-tiba aku rasa barang dalam rumah aku tue banyak gila. Nasib baik aku dah tempah lori 5tan untuk menangkut barang-barang semua. Dengan moto LC aku lagi. Penuh jugak lori tue. Jangan samapi dua tripo dah la nak mengangkut barang nanti sudah.

Jiran-jiran, saudara mara, sahabat handai, sebahagian ja aku inform. Ada lagi yang tak tahu. Kena jugak nanti. Lepas nie aku akan berjiran dengan orang baru. Jumpa rakan-rakan baru, jumpa comunity baru. Harap semuanya ok.

Apa yang aku risaukan sekarang, air. Aku risau lah kalau time aku pindah Ahad nie, air pun tak ada kat rumah baru. Jenuh garu kepala. Kalau garu kepala keluar air, tak pa la jugak, tapi nie.... Haih... Betul-betul musim kemarau sekarang.

Rasa sayu pulak nak meninggalkan Putrajaya nie. Sebab dah lama duduk sini rasanya. Kalau dulu masa aku pindah masuk kuaters nie, tak ramai pun ada sini. Nak park kereta pun senang.  Sentiasa dapat park kat groud floor. Tapi sekarang, kalau sampai rumah pukul 6, jangan harap la nak park dekat ground floor. Mesti kena naik tinggkat 1 atau 2.

Tiba-tiba aku terfikir, kat IC aku nie, nak kena tukar alamat ker erk....

No comments: