Thursday, January 9, 2014

Malam nie malam Jumaat ...

Walaupun entry ini ditulis pada pukul 1pagi hari Khamis..

Dari dulu lagi kalu aku tanya soalan ini, jawapan yang aku terima mesti yang aku tak berapa boleh proses. Soalan apa? Soalan malam Jumaat. So, aku try la Google, just dengan menaip "malam jumaat". Haih, yang nie lagi aku tak boleh proses. Nampak sangat orang-orang Tanah Melayu nie teruk sangat ka... Kalau tak percaya cuba semak sendiri.

Aku attach sekali print screen kat sini:

Woi google, ingat kami teruk sangat kah??

Yang mana aku leh sensor, aku cuba sensor. huhuuhu

Dekat sini aku nak kongsi sikit apa yang aku leh paham dengan exercise nie. Sebenarnya Google search engine nie tak salah pun, yang salah ialah orang yang menggunakannya. Apa yang dipaparkan oleh search engine nie adalah rupa sebenar orang-orang kita. Mungkin ada orang yang tak setuju dengan apa yang aku sampaikan di sini, tapi, itulah hakikatnya.

Aku nak ulas lebih lanjut daripada segi agama punpun, aku nie bukan orang ilmuan sangat kalau nak bercakap tentang bab tue, tapi aku yakin, dalam Islam lebih banyak peristiwa penting yang berlaku time malam Jumaat.

Just nak reset minda, malam Jumaat bukan setakat untuk bunuh setan...

hehehehe

No comments: