Wednesday, January 29, 2014

Tak payah pakai Astro la kalau macam nie

Game pukul 4 pagi tadi, tapi aku baru tengok tengah hari tadi..

Ini baru pakai broadband. Belum pakai unifi lagi, belum maxis fiber lagi. Kalau aku pakai unifi atau Maxis Fiber, memang ada gaya aku terminate aku punya Astro. hahaha...

Memang aku ada cita-cita nak pakai unifi atau Maxis Fiber nie bila aku pindah rumah nanti. Tapi sebelum aku tukar semua itu, aku nak kena beli TV baru untuk rumah baru. Barulah betul. Semua baru. Jahanam poket aku. Baru nak tebal, compom kurus balik.

Pasal gambar tue, memang game bola pun. Liverpool dengan Everton. Perlawanan pagi tadi lebih kurang pukul 4 pagi. Liverpool menang pun 4-0, tapi pagi tadi aku tak tengok pun, aku tidur. Malaslah nak bangun. Tapi, aku tengok jugak game tue tengah hari dah tadi. Game memang laju. Tapi aku malas la nak review panjang-panjang pasal game pagi tadi sebab Liverpool dah menang. Hehehehhe...

Aku buat summary sikit pasal game derby pagi tadi.

Liverpool 4-0 Everton

Mignolet : 6.5/10 - berjaya menggagalkan beberapa cubaan baik daripada Everton, tapi distribution bola tidak begitu baik..
Flanagan : 8/10 - Mengawal kawasan pertahanan dengan baik.
Skrtel : 8/10 - Antara permainan yang terbaik 
Toure : 8/10 - Pertahanan kental dan berjaya membuat hantaran kepada Sturridge untuk jaringan ketiga
Cissokho : 7/10 - Agak baik, walaupun kadangkala dikalahkan Miralas
Gerrard : 8.5/10 - Permainan yang terbaik sebagai defensive midfield. Berjaya membuat jaringan pertama melalui tandukan.
Henderson : 8/10 - Membantu pertahanan dan membantu serangan tanpa henti-henti. Fitness yang hebat.
Coutinho : 8.5/10 - Terbaik semenjak kembali daripada kecederaan.
Sterling : 7.5/10 - Sentiasa memberi ancaman kepada pertahanan Everton, tetapi jarang membantu pertahanan.
Suarez : 8.5/10 - Larian dan jaringan hebat setelah melarikan bola dari tengah padang sehingga menjaringkan gol
Sturridge : 8/10 - Walaupun menjaringkan dua gol, tetapi mudah leka. Gagal untuk jaringan ketiga melaui penalti

Macam blog sukan la pulak. hahahaha

No comments: